Juhul kui soodushind kehtib üksnes telefoni teel või üsksnes kaupleja kodulehe kaudu broneerides, siis on kaupleja kohustatud tarbijat sellest sooduspakkumise juures teavitama.Foto: Karolina Grabowska / Pexels
Nipid
28. september 2020, 05:18

Lugeja mure: sooduspakkumist sai broneerida ainult telefoni teel! Kas nii võib teha?

Nipiraamatu toimetusse on jõudnud lugejakiri, milles seisab: „Üks Eesti spaa saatis mulle oma uudiskirjas sooduspakkumise ja avaldas selle kohta reklaami ka oma kodulehel. Mõtlesin, et väike puhkus hea hinnaga kulub ära, kuid veebipoodi ostma siirdudes seda paketti sealt soetada ei saanud, vaid vormistamiseks pidi läbi tegema terve kõnede kadalipu spaa klienditeenindusse.“ Uurisime järele, kas tegemist on tarbija eksitamisega?

„Tarbijal on õigus teadliku valiku tegemiseks saada pakutavate teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet. Tarbijale teenuste pakkumine ja müük ning muul viisil turustamine peab toimuma head kaubandustava arvestades ning tarbija suhtes ausalt,“ selgitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tarbimiskeskkonna kaubandustalituse jurist Maarja Mere ning lisab, et mõistagi on ebaausate kauplemisvõtete kasutamine keelatud.

Mere sõnul peab kaupleja arvestama, et kui ta avalikustab sooduskampaania, siis peab ta ka avalikustama, kuidas on tarbijal võimalik seda toodet või teenust soodushinnaga soetada. „Juhul kui soodushind kehtib üksnes telefoni teel või üsksnes kaupleja kodulehe kaudu broneerides, siis on kaupleja kohustatud tarbijat sellest sooduspakkumise juures teavitama ning kauplejal on kohustus võimaldada tarbijal teenust kirjeldatud viisil soodushinnaga soetada.“ 

Antud juhul saab vastata, et juhul kui lugeja ei märganud, et pakkumise vormistamise kohta üksnes telefoni teel oli info uudiskirjas olemas, ei olnud tegemist tema eksitamisega. Kui aga paketti sai soetada vaid telefoni teel ja selle kohta kauplejapoolne märge puudus, saab seda eksitamiseks pidada küll, kuna kaupleja kohustus on tarbijat sooduspakkumise juures sellest teavitada.