Iga päev teadlikult tänulik olles hakkad rohkem oma elus märkama positiivseid asju, millest rõõmu tunda.Foto: RODNAE Productions / Pexels
Helen Serka-Sanchez 25. detsember 2020 06:52
Tänulikkus tähendab hinnata seda, mis sinu elus juba olemas on, et sa ei keskenduks liiga palju sellele, mis on halvasti või mida sul pole. Keerulistel aegadel on muidugi raske tänulik olla, kuid selle poole tasub siiski püüelda, sest tänulikuna näed ümbritsevat teistmoodi.

Hakkad märkama ka väikeseid rõõme

Selleks, et olla tänulik ja õnnelik, ei ole vaja midagi suurt. Tähistame küll suuri sündmusi, nagu lapse sünd, koolilõpetamine või tööalane edutamine, kuid samasugust heameelt tuleb tunda ka väikestest asjadest. Su päeva teeb ju toredaks kolleegi tunnustus, maitsev lõunasöök või ilus ilm – ka nende asjade eest võiksid tänulik olla.

Muutub viis, kuidas tajud maailma

Enamasti kipume keskenduma negatiivsele, sest see on osa meie ellujäämisinstinktist. Iga päev teadlikult tänulik olles hakkad rohkem oma elus märkama positiivseid asju, millest rõõmu tunda.

Saad inimestega lähedasemaks

Keskendudes positiivsetele asjadele, märkad teistes inimestes rohkem head. Nii muutub sinu suhtumine kaaslastesse sõbralikumaks ja abivalmimaks. See ei jää kellelgi märkamata.

Naudid rohkem oma elu

Kuna tänulikkus suurendab optimismi, mis omakorda muudab inimesed õnnelikumaks, siis tunned, et ka sinu elu on rohkem nautimist väärt.

Oled hoolivam ja vähem isekas

Tihti tiirleb maailm ainult meie enda vajaduste ja soovide ümber. Otsides ümbritsevast head, mille eest tänulik olla, õpid rohkem märkama oma ümbrust ja sellest ka hoolima.

Oskad olla õnnelik just praeguses hetkes

Väga vähestel inimestel on olemas kõik, mida nad tahavad. Enamikul meist on pikk soovide nimekiri, mis ei pruugi kunagi täituda. Jõukuse ja asjade taga ajamine ei tee aga kedagi õnnelikuks. Pigem suurendab see rahulolematust, stressi ja oskamatust nautida lihtsaid asju.

Parem on olla tänulik asjade eest, mis on sulle just praegu olulised. Osates olla tänulik, muutub ka edu tähendus.

Tuled raskete hetkedega kergemini toime

Kindlasti tuleb lasta endal tunda kurbust, pettumust ja südamevalu, aga kui näed neist tunnetest ka kaugemale, saab selgeks, et nii mõnigi sündmus või inimene on tulnud sulle midagi õpetama. Kui oled harjunud leidma ka pisikesi õnne- ja tänulikkusehetki, on sul tagasilööke tunnistades lihtsam edasi liikuda.

Oled tööl edukam

Tänulikkus muudab sind usaldavamaks ja kaastundlikumaks, mis tähendab, et suhtled kolleegidega avalamalt ja parema meelega, oled toetav ja motiveeriv. Pea töökaaslasi meeles ka tunnustava sõnaga, sest nii muudad tööõhustiku lihtsate vahenditega palju toredamaks. See toob kasu ka sulle, sest meeldivas keskkonnas ja hea tujuga on su otsustusvõime kiirem ning oled produktiivsem.

Tõuseb enesega rahulolu

Tihti juhtub, et kui meeldime teistele, näeme ka endas rohkem häid omadusi. Külvates enda ümber tänulikku positiivsust, jõuab see sinuni tagasi.

Su tervis on parem

Sinu mõtteviis mõjutab väga palju ka su füüsilist tervist. Tänulikkust praktiseerivad inimesed on õnnelikumad. Õnnelikud inimesed jällegi on kehaliselt aktiivsemad. Inimesed, kes liiguvad, on omakorda tervemad. Seega, kui õpid olema tänulik, saad endale tõenäoliselt palju parema tervise.

Pea tänulikkuse päevikut

Tänulikkus on iseloomujoon, mis on mõnel olemas loomuomaselt, kuid kõigil ei tule see iseenesest.

Selleks, et oma isiksust muuta, nii et tänutunne saaks harjumuseks, varu aega ja kannatust. Selle teeb sulle lihtsamaks igapäevane tänulikkuse päeviku pidamine.

  • Kirjuta iga päev märkmikusse üles asjad, mille eest sa tänulik oled. Katsu olla seejuures võimalikult detailne. Kui oled tänulik, et sul on tore perekond, siis mõtle, mis sind selle puhul eriti tänulikuks teeb. Näiteks «Tütar kattis täna hommikul laua, ilma et ma seda palunud oleksin» või «Ema kutsus meid ootamatult enda juurde õhtust sööma ja sain õhtul vabamalt võtta».
  • Vali päeviku täitmiseks õige aeg. Kui oled õhtuti väsinud, siis pigem täida päevikut hommikuti või mõnel muul sulle sobival ajal.
  • Ole järjepidev ja naudi tulemust! Selleks, et tunda mõttemalle muutvat tulemust, peaksid päevikut pidama 3−6 kuud. See ponnistus on kindlasti kulutatud aega väärt!