Parim aeg liikumispausi tegemiseks istuva tööga inimesele on pärast kahekümnendat istumisminutit.Foto: Conscious Design / Unsplash
Helen Serka-Sanchez, Signe Valgemäe (Rühikliinik) 3. veebruar 2022 17:02
Loomupäraselt tahab meie keha liikuda, kuid töö ja eluviisi tõttu paljud hoopis istuvad suurema osa päevast, eriti nüüd, kui teeme tööd kodus. Seetõttu tuleb end tooli küljest lausa jõuga lahti kangutada. Füsioterapeut Signe Valgemäe jagab ideid, kuidas istuva töö kiuste end virge ja tervena hoida.

Praegune eluviis soosib pikalt ühes asendis istumist. Vähene füüsiline aktiivsus, ühekülgsed liigutused ja pikad tööpäevad arvuti taga hakkavad ühel hetkel aga mõjutama liigeste liikuvust ja tekivad lihaspinged. Seepärast võime hakata tundma kehas valu ja ebamugavust, mis pärsib liikumist veelgi. Samas ei pea füsioterapeut Signe Valgemäe istumist iseenesest kahjulikuks – tähtis on, mida sellele tasakaaluks teha.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad