Elroni rongFoto: ALAR TRUU
Eesti uudised
10. november 2015, 10:08

Eestlased: Elroni rongid on kiired, kuid sõidavad ebasobival ajal (6)

TNS Emori uuringust selgus, et 94% Eesti elanikest teab Elronit ning et ettevõtte kliendid on pakutava teenusega senisest enam rahul.
 
Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuhi Mai Vahtriku sõnul küsitles uuringufirma TNS Emor selle aasta sügisel tuhandet Eesti elanikku, eesmärgiga hinnata analoogselt eelmise aasta sügisega Elroni tuntust ja mainet Eesti elanike seas.
„Uuringust selgus, et Elroni tuntuselt teine positsioon Eesti reisijateveoga tegelevate ettevõtete seas püsib, kokku teab Elronit 94% Eesti elanikest,“ ütles Mai Vahtrik. „Meie töö uute kliendigruppide kaasamisel on vilja kandnud ja Elroni rongide kasutajate hulk on tõusnud aastaga 32-lt 39-le protsendile.“
 
Mai Vahtriku sõnul on esmased assotsiatsioonid Elroniga valdavalt positiivsed või neutraalsed, negatiivsete märksõnade väljatoomine on vähenenud. „Kõige kõrgemalt hindavad Elronit kliendid, 66% klientidest on andnud hinnangu „suurepärane“ või „väga hea“, sõnas Mai Vahtrik, „Halvaks hindab Elroni teenust ja teenindust 1% rongidega sõitnuist ja 3% neist, kes pole kunagi Elroni rongiga sõitnud. Elroni reaalne igapäevane toimimine on pakkunud klientidele järjest selgemalt positiivset kogemust, võimalikud isiklikult kogetud kitsaskohad kui ka vahepeal meedia vahendusel võimendatud probleemid on aastaga oma mõju minetanud.“
 
Et valdavad hoiakud on arenenud positiivses suunas, kinnitas ka TNS Emori uuringuekspert Kaidi Kandla. „Kõikides kaardistatud teemades on Elroni kliendid positiivsemalt meelestatud kui mitte-kliendid – klientidele meenub Elron kohe spontaanselt, neile seondub Elron sagedamini kohe positiivsete märksõnadega, nad on hinnanud kõrgemalt nii Elroni üldist teenust ja teenindust kui erinevaid aspekte,“ loetles Kaidi Kandla. „Mida regulaarsem-sagedasem rongisõitja klient on, seda positiivsemad on ka tema antud hinnangud.“
 
Elroni tuntus on kõrge, aastaga on reisijaskond kasvanud ning maine paranenud. Valdav enamus (84%) Eesti elanikest oskas nimetada ise vähemalt ühte reisijateveoga tegelevat ettevõtet Eestis, kokku toodi välja enam kui 50 ettevõtet üle Eesti. Samas on aastaga enamuse suuremate reisijatevedudega ettevõtete, sh Elroni, spontaanne meenumine vähenenud.
 
Elronit või Eesti Liinironge nimetas ise 34% elanikest, olles sellega jätkuvalt tugeval teisel positsioonil. Kokku teab Elronit 94% Eesti elanikest, mis on väga kõrge näitaja. Kuigi aastaga on spontaanne meenumine vähenenud, siis kogutuntus on püsinud eelmise aasta tasemel (34% mainis ise ning veel 60% teadis Elronit aidatult).
 
Elroni rongidega sõidukogemust omab enam inimesi kui aasta tagasi – kui 2014.a. sügisel oli Elroni rongidega sõitnud 32% Eesti 15-74.a. elanikest, siis 2015.a. sügiseks juba 39%. Eelkõige on reisijaskond kasvanud harvade sõitjate arvel (reisinud kord kuus või veel harvem).
 
Sagedased ja regulaarsed sõitjad moodustavad 15% elanikkonnast (vähemalt kord nädalas 4%, vähemalt kord kuus 11%), harvemaid sõitjaid on 24% elanikkonnast.
Elroniga seonduvad esmased assotsiatsioonid on aastaga pigem kokkuvõttes paranenud:
-        kasvanud on eelkõige neutraalsete kommentaaride hulk (raudtee, rong, oranžid jms);
-        sarnasel tasemel aastatagusega meenub inimestele Elroniga seonduvalt positiivne (Elroni rongid on uued, mugavad, kiired, kaasaegsed, ilusad jms);
-        negatiivsed mainimised (ruumikitsikus, käivitamisel tekkinud probleemid, üldine negatiivne meediakajastus) on aga vähenenud enam kui kaks korda.
 
Elroniga rahulolu ja maine on aastaga paranenud pea kõigis aspektides, seda nii klientide kui mitteklientide silmis.
Aastaga on üldhinnangud Elronile paranenud nii klientide kui mitteklientide seas – sõltumata kliendikogemusest hindas 39% elanikest Elroni teenust ja teenindust kas „suurepäraseks“ või „väga heaks“, klientidest vastavalt 66%.
 
Kaheksast etteantud maineomadusest hinnatakse analoogselt eelmise aastaga Elronile kõige iseloomulikumateks rongide kiirust, mugavust ja täpsust ning rongiteeninduse hoolivust ja kliendisõbralikkust. Kõige nõrgemalt etteantud omadustest on hinnatud Elroni sõidugraafikuid – neid ei peeta enda jaoks sobivateks. Aastaga on kõik maineaspektid paranenud, teistest enam on paranenud hinnangud Elroni rongide turvalisusele.
 
Keskmisest enam on rongisõitjaid pigem nooremate seas (kuni 34 aastased), sagedamini sõidavad õpilased-üliõpilased, Tallinna ja Tartu piirkonna inimesed. Regionaalselt on Elroni positsioon parem piirkondades, mida liinid läbivad – Tallinn, Põhja-Eesti, Tartu piirkond.