Foto: AFP / Scanpix
Juta Jõgis, tarbijakaitseameti teenuste talituse jurist 17. detsember 2015 06:00
Jõulueelsel ajal on kaubandus justkui soodushindade paradiis. Naljalt ei leia kauplust, kus pühade eel poleks allahindlust, sest soodusprotsent on väga kõnekas turundusvõte, et mõjutada meie kõigi ostukäitumist. Heal juhul on tegemist ausa ettevõtmisega. Allahindlus on arvestatud kauba tõelisest algsest müügihinnast. See pole aga sugugi alati nii. 

Jõulueelsel ajal on kaubandus justkui soodushindade paradiis. Naljalt ei leia kauplust, kus pühade eel poleks allahindlust, sest soodusprotsent on väga kõnekas turundusvõte, et mõjutada meie kõigi ostukäitumist. Heal juhul on tegemist ausa ettevõtmisega. Allahindlus on arvestatud kauba tõelisest algsest müügihinnast. See pole aga sugugi alati nii. 

Üheks selliseks varjatud võtteks on algse müügihinna suurendamine enne allahindlusprotsendi määramist. Selliselt toimides on võimalik näidata suuremat allahindlusprotsenti ning keegi ei pruugi "vana" hinna kunstlikku paisutamist märgata. Niisugustel juhtudel on hind, millest allahindlust arvestatakse, keskmisest turuhinnast kõrgem ja võimaldab arvutuslikult õige ja kõrgema soodusprotsendi näitamist.

Soodushinna tegelikust allahindlusprotsendist saab aga aimu, kui võrrelda toote algset hinda tegeliku turuhinnaga. Endale üllatuseks võib avastada, et 55protsendilise allahindlusega müüdava televiisori puhul on tegelik hinnavõit näiteks viis protsenti. Seega tasub kursis olla reaalsete turuhindadega ning võrrelda enne ostmist erinevate müüjate pakkumisi.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad