Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 18. aprill 2016 13:14
USA-s Alaskal elav artofmanlinessi.com lugeja Tom Pehrson jagas väljaandega oma kogemust soodsa koduse trennisaali kokkupanemisest. Selleks, et edukalt kodus treenida, on vaja kaheksat vahendit, mis kõik on oma kätega tehtavad.  

Pole midagi mehelikumat, kui treenimine oma koduses garaažis. Paljud mehed on tühistanud oma kasutud jõusaali liikmekaardid ja kasutanud säästetud raha omaenda isikliku garaažijõusaali loomiseks. Nii säästetakse aega (muidu kuluks omajagu minuteid ja tunde jõusaali ja tagasi sõitmiseks) ja peale selle jääb varustus sinu enda omaks – sa ei maksa jõusaalipileti näol kinni mõne jobu kallist autot.

Hangi hea raskuste komplekt, pink, võimalusel ka kangitõstepink, ning sa oled poolel teel. On veel hulk vahendeid, mis teevad koduse jõusaali funktsionaalsemaks ning aitavad parandada sinu füüsilist vormi. Siinkohal kaheksa vahendit, mis kasvatavad sinu jõudu ja pikemas perspektiivis säästavad ka raha.

Hüppekast

Miski ei kasvata jõudu plahvatuslikumalt kui hüppamine plüomeetrilisele kastile. Aga enamasti maksavad need kastid spordipoes röögatut hinda. Crossfiti head inimesed on riputanud netti JUHENDI selle kohta, kuidas hüppekast ise valmis meisterdada. Mina tegin kaks tükki: 46 cm kõrguse endale ja 36-sentimeetrise pojale. Hüppamise võid panna iga treeningukorra lõpuharjutuseks, et kopsud ja lihased saaks tõsisema koormuse.   

Liivakotid

Liivakott on väga mitmekülgne treeningvahend. Nendega saad teha rebimist, tõukamist, tõstmist ja jõumehe tüüpi laadimist. Parim asja juures on see, et nad ei maksa peaaegu midagi. Vajad vana jämedast riidest kotti (eelistatavalt sõjaväeseljakott), prügikotte ja kruusakivikesi. Vala kruus kahekordsetesse prügikottidesse ja teibi kindlalt kinni.

Mul on üks suur mereväe seljakott ja ma tegin viis 12,5-kilost väiksemat liivakotti, mis mahuvad suurde seljakotti. Liivakotte lisades või eemaldades saan suure koti raskust enda soovile vastavalt muuta.

Veel üks hea harjutus: võta oma liivakott ja veel 22,5 kilo jagu raskusi ja lae need oma aiakärule. Tee käruga kiirkõndi koduaia teise servani, pööra ümber ja lükka käru tagasi stardipaika. Kes vajab õlalihaste pinki, kui saad teha sellist harjutust?

Jõutõstmise platvorm

Kui sa oled olümpiatõstmise (ja Mart Seimi – toim) fänn, siis vajad tõstmise harrastamiseks vastavat (põrandat säästvat) platvormi. Üks inglisekeelne õpetus selle ehitamiseks on saadaval SIIN

(Kui spetsiaalne platvorm tundub liiast, siis võid hankida endale kangi kukkumishoo amortiseerimiseks lihtsalt kummimatid, näiteks SIIT – toim).

Veokelk/rehv

Kelgu vedamise harjutus on parimaid harjutusi töövõime tõstmiseks ja üldfüüsilise vormi parandamiseks. Jõutrennikelgu ehitamiseks vajad eeskätt keevitust. Lisaks: umbes 33 cm pikka 1,25-tollise läbimõõduga (3,18 cm) metalltoru, u 46x61 cm mõõduga ja 0,6 cm paksu metallplaati ja auto pukseerimise linti. 

Esmalt painuta metallplaadi ühest servast umbes 5 cm laiune riba 45-kraadise nurga alla. Sellesse kelgu esiotsa puuri auk, mille külge saad kinnitada veoköie. Nüüd võta toru ja lõika selle küljest kolm u 0,6 cm paksust seibi. Neist saavad kõrgenduspuksid, millele hiljem asetad raskused. Nüüd keevita ülejäänud toru kelgu püsti keskkohta ja puksid nii, et raskusketas neil stabiilselt seisaks.  

** See on üks väga mehelik kelk, aga kui sul pole keevitust või selle kasutamise oskust, siis võid kinnitada veoköie suure rehvi külge ja seda ringi vedada.

Vaadid

Vaate kasutatakse rammumeeste harjutuste puhul. Sellega saad suruda ja rebida, tünni saad kanda ja laadida (märkus: laadimine on harjutus, mille käigus sportlane tõstab raske objekti pinnale, mis asub sellest kõrgemal – enamasti kasutatakse selleks suuri kive).

Eestis müüakse õllevaate näiteks SIIN

Vaat täidetakse vastavalt maitsele kas vee või liivaga.

undefined Foto: PantherMedia / Scanpix

Traktorirehvid

Kui sul on üks sihuke jurakas kodus, annab see majapidamisele tugeva mehelikkuse aura. Tavaliselt saab neid tasuta, aga sellise kojutoomiseks vajad häid kolimisoskusi. Tuntud jõumeestest on näiteks Even-eshil ja Elliot Hulse'il rehviveeretamine igapäevase treeningu osaks. 

Põhiline harjutus ongi selle koletise veeretamine, aga saad rehvi külge kinnitada ka köie ja siis seda vedada. Veel üks harjutus on talumehekõnd: seisa rehvi sisse, tõsta see üles ja kõnni läbi kindlaksmääratud distants.

Jõutoru

Ära lase selle treeningvahendi lihtsusel end petta. Tee sellega natuke aega trenni ja saad tunde, nagu oleks teinud näiteks 50 kätekõverdust. Võta umbes 150-210 cm pikkune kahetolline PVC-toru, täida see 2/3 ulatuses veega ja korgi otsad kinni. Saad teha rebimist ja tõukamist, pea kohale tõstmist, venitamist ja jõutõmbeid. Annab lühikese ja intensiivse koormuse.

Haaraja

Sa ei saa tõsta midagi, mida sa ei saa haarata. PVC-toru, nööri ja tugeva teibi abil saad teha haaramise abivahendi. Üks juhend nende tegemiseks on näiteks SIIN.