Kehakeel.Foto: Barry Mason / Alamy
Toimetas Anna-Maria Uulma 24. november 2016 23:54
Tihtipeale peame tööelus müüma enda ideid ja vaateid neile, kellel on meiega eriarvamused.

Business Insider toob välja nipid, kuidas olla hea argumenteerija.

Ära ürita võita.

Kui sul tekib mõne isikuga eriarvamus, siis kindlapeale ei tohiks sa langeda temaga konflikti. Püüa ka taolises olukorras vastasest aru saada ning pigem tema argumente lihtsalt ära kuulata.

Jää viisakaks.

On juba vanaks reegliks, et teised respekteerivad sind siis, kui sina respekteerid ka neid. Seega kui soovid vaimselt inimestele hästi mõjuda, siis jäta meelde, et peaksid nad alati viisakalt ära kuulama.

Küsi avatud küsimusi.

Kuigi sulle vestluspartneri vaated ei sobi, siis nende ära kuulamisega käib kaasas ka avatud küsimuste küsimine. Nii annad sa märku, et kuulad vastaspoolt.

Ole enesekindel.

Jäta meelde, et inimesed ei usalda kunagi kõige targema inimese juttu, vaid selle, kes suudab välja näidata ka kehakeelega, et teab, millest ta räägib.

Räägi asju lõbusamalt.

Ükskõik kui tõsise asja üle te ei argumenteeriks, siis huumor vestluse ajal aitab alati inimesi ennast kuulama panna.

Võimalusel kasuta jooniseid.

Kui argumenteerid mõne tähtsama ühiskondliku probleemi üle, siis soovitame kasutada ka graafikuid. Usu, et sinu vastane ei pruugi alati pikematest faktidest aru saada või siis ei soovigi ta neid kuulata, kuid joonised on igaühele alati arusaadavamad.