Gerli Padar ja Martin Parmas lastega.Foto: Tiina Kõrtsini
Jõulud
17. detsember 2017, 11:31

GERLI PADAR: kui teed midagi head, tuleb see sulle ringiga tagasi (67)

„Eelmisel aastal kogesin „Inglipuu“ patroonina, kui sooja tunde annab heategu heategijale endale,“ õhkab Gerli Padar, kes oli tänavugi Maxima jõulukampaania patroon. Sedapuhku võttis ta aga seltsi kogu pere. „Tahtsin seda tunnet, mida inglite aeg kingib, oma perelegi edasi anda!“

Tõsi, ega Gerli teistele suurt mõtlemisaega andnud, kui idee perepatroonlusest välja käis.

„Korraks olid neil küll küsimärgid silmades, aga nad ütlesid kohe jah – siin polnud küsimustki,“ ütleb Gerli. Lõppude lõpuks teadsid nii tema kaasa Martin Parmas kui ka tütred Amanda Rebeca ja Camilla Miranda juba eelmisest aastast, millega tegu. Pere lõi rõõmuga kaasa Jõulukampaaniat „Inglipuu“, mis Gerlile väga meeldib, korraldas Maxima tänavu juba kaheksandat aastat. „See on niivõrd südamlik,“ kirjeldab Gerli ettevõtmist, mille käigus rippusid Maxima kauplustes kuuskede küljes toimetulekuraskustes perede laste jõulusoovid.

Gerli sõnul oli inglipuudel väga erinevaid unistusi: „Mõned jõulusoovid olid hästi praktilised, lapsed soovisid näiteks riideid, teised aga lennukamad – unistati ka puldiga helikopterist. Igal inimesel oli võimalus valida mõne lapse soov, mida täita, ja teha selle lapse jõulud õnnelikumaks.“

Gerli ütleb, et säärane soe kampaania kingib endale tohutult palju rõõmu, eriti teades, kui palju on neid lapsi, kes oma soovi täitumisest unistavad.

„Paljud neist ei oska uskuda ega loota, et nad soovitud kingituse tõesti ka saavad. Mõtle, kui suur on nende laste rõõm!“ Martin, kes tänavu Gerlile appi tuli, poetab, et tegu on äärmiselt usaldusväärse kampaaniaga: „See on hea mõte, millel on lihtne teostus. Oleks vaid rohkem inimesi, kes sellega kaasa lähevad!“ Õnneks on Eesti inimestel olnud südant ja tahtmist neid väiksemaid ja pisut suuremaid soove täita.

„Olen seal logistikakeskuses pakke komplekteerinud – see on nagu päkapikkude töökoda. Nii tore on see, et kui lapsel on olnud mingi väga tagasihoidlik soov – näiteks värvipliiatsid ja maiustused, siis teinekord on maiustustekarp kümneid kordi suurem kui pliiatsikarp! Vahva on tõdeda, et eestlased on empaatilised ja mõtlevad ikka teiste peale ka,“ räägib Gerli, kes seekord viis kinke pakkima ka Martini ja Amanda.

„Kolmeaastasele Camillale olnuks päris keeruline selgitada, et see ei ole päris Päkapikula – nii et tema jääb koju,“ naerab ta.

Üksi kõiki aidata ei saa

Gerli peab oluliseks rõhutada, et need pered, kelle lastele kingitusi kogutakse, ei ole sageli ise oma raskes seisus süüdi.

„See võib olla ka ajutine keeruline olukord nende elus ja jõulud ongi see aeg, kui saab teisi aidata,“ märgib ta.

„Tähtis on näidata ka oma lastele, et kui teed midagi head, siis küll see hea tuleb ringiga su juurde tagasi. Sellesse usun ma ise rohkem kui millessegi muusse!“

„Eks mul ole ajapikku olnud mitu heategevusprojekti,“ ütleb Gerli.

„Need, mis on seotud lastega, hakkasid mind eriti puudutama siis, kui ise emaks sain. Kui olen Lottena esinemas käinud või saatega „Lauluga maale“ mööda Eestit rännanud, siis mõ- nikord on pilt, mida näen, päris nukker. Mõnikord kohe nii väga kurb, et jääb kriipima pikemaks ajaks. On ilmselge, et üksinda kõiki aidata ei saa, olgu siis jõuludki see aeg, kui üle tuhande lapse saab kingituse, mida on hingest igatsenud.“

Seega ei olnud Gerlil ei möödunud aastal ega ka tänavu vaja kaks korda mõelda, kui teda „Inglipuu“ patrooniks paluti.

„Pigem mõtlesin, kas mul on piisavalt aega,“ sõnab ta.

„Püüdsin oma graafikus teha rohkem ruumi jõulukampaaniale, et teha teavitustööd. Eelmisel aastal jäin väga rahule, siis sai palju õpitud ning sel aastal seda suurema hooga tehtud. Hoog oli tõepoolest sees – tegime perega videoid ja sõbrad aitasid sotsiaalmeedias inglisõnumit levitada. See kõik oli väga tore ja vahva, ma ei kuulnud üheltki inimeselt vastuseks ma ei taha, ei viitsi, ei tee – inimeste abivalmidus teeb tõesti rõõmu.“

„Inglipuu“ püüab täita 1300 lapse unistuse

Kampaaniaga „Inglipuu“ tehakse teoks 1300 lapse jõuluunistus. Igal eestimaalasel oli kuni 11. detsembrini võimalus hakata ingliks, valides Maxima kaupluses puult mõne soovi, mida täita. Kaubanduskett Maxima kogus laste soovid kokku koostöös 31 linna ja valla sotsiaaltöötajatega. Laste jõuluunistusted rippusid inglipuudel 42 Maxima kaupluses.

Euroopa Vaesuse ja Sotsiaalse Tõrjutuse Vastu Võitlemise Eesti Võrgustiku juhi Kärt Mere sõnul elab iga viies laps Eestis vaesuses: „Eriti suures riskis on paljulapselised pered ning ka need pered, kes jäävad toimetulekutoetuse saajate ringist vaid paari euroga välja – pealtnäha on kõik korras, ehkki tegelikult elatakse puuduses. Sellised tänuväärsed kampaaniad võimaldavad igaühel panustada ka nende laste pühadesse, kel muidu jääksid kingid saamata.“

Maxima Eesti tegevjuhi Vygintas Šapokase sõnul on eestimaalased seitsmel aastal koos Maximaga kogunud ja täitnud tuhandete laste jõuluunistusi ning loonud neile erilist pühadetunnet.

„Kinnitan, et ükski meieni jõudnud kingisoov ei jää täitmata. Nendele lastele, kelle soovid kampaania jooksul inglit ei leidnud, soetab kingid meie kaubanduskett.“