Jõulud

Eestlased ostavad usinalt traditsiooniliste maitsetega verivorste (7)

Silja Paavle, 23. detsember 2017 11:12
Verivorstid röstitud kaerahelvestegaFoto: Erakogu
Tänavu on verivorstide ja verikäkkide müük hüppeliselt tõusnud ja eelmise aasta detsembri müügitulemus on tänaseks juba ületatud, kinnitas Maks&Moorits kaubamärki omava Atria Eesti AS juhatuse liige, müügidirektor Meelis Laande. Tänase seisuga on jõulueelse nädala müügikäive kasvanud hüppelised 47%, eestlaste lemmikuks on traditsioonilised ja eestipäraste maitsetega verivorstid.

Atria Eesti AS juhatuse liige, müügidirektor Meelis Laande sõnul ei ole Eesti tarbija sealiha ja verivorstiarmastus kuhugi kadunud, vaid vastupidi, arvestades detsembri seniseid müügimahtusid võib rääkida nende toodete tarbimise märkimisväärsest kasvust. “Tänase päeva seisuga oleme juba ületanud terve eelmise aasta detsembri verivorsti kogumüügi,” kinnitas Laande. 

Samal teemal

Ta lisas, et kõige populaarsemad on olnud traditsioonilised ja eestipärased maitsed nagu juba paar aastakümmet turul olnud Maitselt mahe verivorst, samuti Kanepi verivorst ning tänavu Toidumessi pimetestil parima verivorsti tiitli pälvinud Verivorst röstitud kaerahelvestega. “Ilmselt oleme tabanud Eesti tarbija verivorstide  maitse-eelistuse, mida kinnitab omakorda ka viimasel viiel aastal võidetud neli parima verivorsti tiitlit,” ütles Meelis Laande.

Ahjulihadest on pühade eel olnud müüduim  pikaaegne traditsiooniline, rahvasuus kutsutud ketaspraad -  Suur seapraad, mille müük on kasvanud pea 100%.

2017. aasta pühade- ja aastavahetuse perioodiks paisatakase jaekaubandusse Maks&Mooritsa verivorste, verikäkke ja ahjulihasid kokku eelduslikult ligi 150 tonni.  “Tänavust müügimahtu tonnides kokku on veel vara prognoosida, kuid ilmselt ületab see 15%, mis on selgelt viimase 5 aasta suurim,” sõnas Meelis Laande. Sealiha ja verivorstide eelistamist kinnitas ka 2017. jaanuaris Kantar Emori läbi viidud uuring.

Atria müügidirektor  kinnitab, et tööstused katsetavad iga-aastaselt küll uute toodetega, kuid üldreegel on tootearenduses siiski sama - Eesti inimesed austavad jõulutoodete puhul lihtsaid, puhtaid ja väljakujunenud maitseid ning kui midagi eristuvat turule tuua, siis võiks see olla eestlasele harjumuspärane maitse või koostisosa.

“Tänavu tõime turule verivorsti, millele annavad maitset ja tummisust röstitud kaerahelbed ja see tuttavlik kooslus töötab ülihästi ning on tarbijate poolt hinnatud,” tunnustab Laande tootearendajate tööd. Ta möönab, et eelmise aasta uudistoode Kanepi verivorst oli küll mõneti riskantne valik, aga kuna kanepiseemned selles vorstis on kooritud ja hamba all mitte tuntavad, siis kuulub vorst samuti pigem klassikaliste verivorstide hulka ja sellest kujunes tõeline müügihitt. “Kanepi verivorsti müüsime eelmisel aastal enam kui ühtki teist verivorsti kogumahus 35  tonni ning ei juhtu just sageli, et tööstus lihtsalt ei jõua nii palju toota, kui nõudlust on,” sõnas Meelis Laande.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee