Kevad toob palju laatasid!
Nipid
7. aprill 2019, 16:45

Laadale minek – head nipid, kuidas rohkem tulu teenida!

Kevade saabumisega hoogustub ka laatadel müümine ja ostmine. Türi Lillelaada peakorraldaja Liivi Lintlom jagab häid nippe, kuidas paremini kaubelda.

Head nipid!

Planeeri ja kalkuleeri. Vaata üle kalendriplaan, sest laatu toimub üle Eesti mitmeid. Pane paika eesmärgid ja võrdle, kus laadal oleks targem osaleda. Prognoosi müügiedu ja kalkuleeri kulud.

Valmistu põhjalikult. Hea ettevalmistus tagab eduka kogemuse laadal.

  • Kaup tuleks juba varakult enne väljasõitu valmis panna. Hea on teha nimekiri, kõigist vajalikest asjadest, et miski koju ei ununeks. Mitmepäevaste laatade puhul mõtle valmis varuplaan vajamineva kauba juurde toomiseks.
  • Kui on vaja ööbida, siis broneeri selleks aegsasti sobiv koht.
  • Arvesta sõiduaeg sihtkohta jõudmiseks, et jääks piisavalt aega müügiplatsi ettevalmistamiseks.
  • Hankige ja pange valmis müügiluba, käepaelad jmt, mis on antud laadal nõutud.
  • Alati peab arvestama ka võimalike riskidega nagu kehv laadakorraldus, halb ilm, suur konkurents.

Registreeru varakult. Märkige laatadele registreerimise algusajad oma kalendrisse võimalikult vara, sest reeglina, sõltuvalt kaubagrupist, täituvad populaarsemate laatade kauplemiskohad minutitega. Kui laadakoht on broneeritud ja muud sellega seotud toimingud tehtud, siis on see juba pool võitu!

Pööra tähelepanu oma müügiletile. Üle tuleks vaadata kogu kauplemisinventar: telk, lauad, toolid, letid, hinnasildid, firmasilt/logo, riietus jne. Kauplemiskoha ja kaupleja väljanägemine moodustab olulise osa võimalikust müügiedust. Soovitav on kujundada täiesti omanäoline väljapanek, mis kutsuks, üllataks ja köidaks laadakülastajat.

Ole kaval kauba väljapanekul. Platsikulude kokkuhoiu ja huvitavama väljapaneku eesmärgil võiks vaadata üle kauplemiskoha optimaalse kasutuse. Kauba väljapanek võiks olla eksponeeritud mitmel tasandil ja nii horisontaalis kui vertikaalis. Selleks kasuta erinevaid riiuleid, stende, lette, riputisi, stangesid jne. Hinna-, rinnasildid ja muu oluline teave võiks olla hästi loetav ja maitsekalt kujundatud.

Kauple. Laadad ongi need kohad, kus saab hinna osas kliendiga kaubelda. Kolmepäevaste laatade tendents näitab, et kahe esimese päeva hinnad on oluliselt kallimad viimase päeva omadest. Selle tavaga võiks kauplejad arvestada, sest paljud kohalikud elanikud tulevad just siis suuremaid sisseoste sooritama.