TEADMATA PÕHJUSEL TEAVITAMATA: Inglismaalt tulnud pakk oli Eestis olnud juba nädala, kuid adressaat polnud selle saabumise kohta ikka veel teadet saanud. Omniva esindaja märkis, et teadmata põhjusel ei jõudnud teavitus saadetise saabumisest kliendini. Fotol Omniva uus logistikakeskus.Foto: Ilja Makarov
Liina Hallik 21. november 2018 20:45
„Kallis Omniva, ma tean, et sul on palju tööd, aga... No see pole tore, kui pakk on Eestis paigal juba sama kaua aega, kui ta tuli Inglismaalt üle Maarjamaa piiri,“ kirjutab Facebookis õnnetu pakiootaja. „Ma tean seda, sest inglased lisasid nüüd ka tavapostipakile saadetise jälgimise funktsiooni, kuigi antud pakk jõuab minuni sedelina postkastis ja sellele tuleb minna postkontorisse järele. Selle järgi olengi nüüd aru saanud, kes hoiab pakke kinni – mitte Ühendkuningriigi post, vaid meie Eesti oma. Ma nimelt ei telli sealt esimest korda ja alati tuleb tavapakk veidi alla kuu, ning britid on alati hämmingus, et saadetised nii kaua teel on.”

Õhtulehele on kurtnud paljud murelikud lugejad, et nende saadetised – pakid, kirjad, postkaardid – jõuavad kohale alles nädalaid pärast nende postitamist isegi siis, kui jõule või muid pühasid tulekul ei ole. Enamik neist saadetistest on posti pandud Euroopa Liidu riikidest.

Inglismaalt Eestisse kuu aega teel olnud pakk, mille saabumise kohta adressaat veel nädal pärast paki Eestisse jõudmist teadet ei ole saanud, ning Euroopa Liidu riikidest ligi kolm nädalat teel olnud postkaardid Omnivas aga ärevust ei tekita. Sealse meediasuhete juhi Mattias Kaivu sõnul võib tavapostiga Euroopast saabuvate saadetiste puhul nädala või paari pikkune tarneperiood olla üsna tavapärane. „Mõnevõrra võib tarneaeg pikeneda erinevate ostupühade ning läheneva jõuluperioodi tõttu, mis mõjutavad kõikide posti- ja logistikaettevõtete tarneahelaid. Ekspresstarne puhul liiguvad saadetised siiski oluliselt kiiremini.“

Ühendkuningriigist tulnud saadetise kohta sõnab Kaiv, et see pakk jõudis 15. novembril Kristiine postkontorisse, kuid teadmata põhjusel ei jõudnud teavitus saadetise saabumisest kliendini. „Väljastame kindlasti kordusteate saadetise saabumise kohta. Siinkohal tasub aga klientidele meelde tuletada ka seda, et kui saadetise jälgimise info näitab, et saadetis on kohal postiasutuses, siis on kliendil alati õigus ja võimalus sellele postiasutusse järgi minna. Saadetise kättesaamiseks tuleb klienditeenindajale esitada vaid saadetise kood ning isikut tõendav dokument,“  lisab ta.

Omniva meediajuhi sõnul on jõuluajal nii Omniva kui ka teised maailma posti- ja logistikaettevõtted värbamas märkimisväärsel hulgal abitööjõudu, et suurenenud mahtudega toime tulla, sest juba praegusel ajal toimetab ainuüksi Omniva inimestele sadu tuhandeid saadetisi ühes nädalas. Kaiv soovitab: „Selleks et olla kindel, et asjad jõuludeks kohale jõuaksid, tasub siiski arvestada pisut pikeneva tarneajaga. Maailma logistilistes sõlmpunktides võivad mahud kasvada jõulude eel kosmilisteks, mistõttu võivad tarned kulgeda pikemaks kui tavaliselt.“

Andke kommentaarides teada, kuidas teie Omniva tööga rahul olete!

Omniva uus logistikakeskus Foto: Omniva