Foto: Elen Kontkar
Eesti uudised
28. november 2018, 10:30

TÕRVATILGAD MEEPOTIS: Omnivaga teele pandud meesaadetised jõuavad kohale lootusetult hilja või katkistena (38)

Õhtulehe poole pöördus Urmo, kellel sarnaselt teiste Omniva peale pahaste klientidega on pakke saates ette tulnud mitmeid ebameeldivusi. "Nende Õhtulehes ilmunud artiklite põhjal võib lugejale jääda mulje, et Omnivas on kõik enamvähem kõik normi piires!!!” pahandab Urmo, kelle Helsingi mardilaadale saadetud meepakid veel laada lõppemise ajakski ei olnud kohale jõudnud. 

Urmo pani 21. novembri hommikul Valga postkontorist koos kohapeal lisapakendamise-märgistamisega - õrn saadetis - teele seitse pakki. Üks pakkidest, mis saadeti Paide pakiautomaati, jõudis kohale. Kuus pakki aga, milles oli mesi, ning mis läksid teele Jõelähtme valda Loo alevikus, kohale ei jõudnudki.

„Tavaline L-suurus pakk oleks maksnud 4,85 eurot tükk. Kokku kuus pakki ehk 29,1 eurot,” kirjeldab Urmo. „Kuna mesi pidi minema 24. ja 25. novembril Helsingis toimuvale mardilaadale, siis valisin kallima ja kindlama saatmisviisi – KULLER PLUSS, mis läks kokku maksma 85,05 eurot.”

Nüüdseks on laat möödas, ent adressaat pole endiselt pakke saanud. „Mis selle kaubaga nüüd teha?” on Urmo nõutu.

Mehe sõnul võttis kauba saaja 23. novembri hommikul Omnivaga ühendustki, et pakkidele ise järgi minna, kuid seda ei võimaldatud. „Valga postkontoris on kolm klienditeenindajat – miks keegi ei öelnud, et saadetised ei jõua kohale,” pahandab Urmo. „Raha ju ometi võeti vastu ligi kaks ja pool korda rohkem!”

Urmo küsimus on lihtne: „Kes korvab kahjud? Mina ei tea, mis kaubaga edasi teha, kuna Soome õigeks ajaks ei jõudnud.”

"Kauba saajal jäi saamata tulu. Lisaks tuli maksta sõit üle lahe, ööbimine, kohatasu maksumus laadal ja muud kulud," loetleb Urmo ning lisab, et eelmine ebameeldiv seik oli tal Omnivaga septembri keskel. „Tahtsin teele panna kodus pakendatud mee saadetise, kus peal punane pokaali märk, lisaks enda poolt arvutis tehtud kiri "ETTEVAATLIK KÄITLEMINE" ja külgedel punased nooled: paki asend, suund. Kui klienditeenindajale paki ulatasin, asetas ta selle kaalu peale külili!”

Viimase kahe aasta jooksul on Urmol kaheksa saadetist kohale jõudnud katkistena. „Nii Paide, Türi kui ka Tallinna pakkides on meepurgid katki olnud. See on 18 kilogrammi mett! Mina veel kuidagi leppisin oma kahjuga, aga mida peab tegema selle paki saaja pakki avades, kui seal on kasvõi üks katkine meepurk!”

Omniva on kurb, et nii läks

Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv tunnistab, et Omniva on teinud vea ning pakisaatjal on igati õigus pahane olla. "See ei ole kindlasti aktsepteeritav, et ekspressteenusega saadetis jõudis saajani järgmise päeva asemel kolmandal päeval."

Kaiv sõnab, et kliendiga suheldi personaalselt, tema ees vabandati ning pakuti võimalusi, kuidas Omniva saaks oma vead heastada ja hüvitada. "Kindlasti kordame ka oma klienditeenindajatele veelkord üle saadetiste ettevaatlikult käsitlemise põhimõtted, sest saadetise tervena sihtpunkti jõudmisesse peab panustama nii klient turvalise pakendamisega kui ka tarnija oma hoolsa käsitsemisega.”