Hea info, ma muidu julgelt lõikan kõike, isegi vana juustu. Relakas annab sellise hea tundevärina. Tavaliselt jääb lõpuks keskele üks sõrmus, selle ajan nööri järele. Eristun teistest töökatest meestest sõrmussärgiga.
suurel lõikajal ka väike ringike keerlema jäänud vaid ja suur välisosa eraldus ohutult kuna kaitse ikka peal nagu peab-tuli välja, et üks teritas puuri lõikekettal vahepeal kui ennast kohal polnud, seega enne igat töövõtet kontrollige asjad üle, õnnetus ei hüüa tulles!
Kokkuhoiu mõttes kasutavad paljud poole peale kulunud suure lõikaja ketast väikese lõikaja peal, millel tuleb eemaldada kaitsekate. Tulemuseks on väga suur joonkiirus, mis viib ketta purunemiseni.
Te ohutusnõuete järgijad võite ennast ümber lõigata kettakaitset kasutades, õiged mehed lasevad ikka igas asendis nii et püksid lõhki ja kotikarvad kärssavad sädemetest. Saavad vahest hukka ka aga eks elu ongi selline. Aga nüüd asjast rääkides siis omalgi päris palju kettaid puruks lennand kuid õnneks silmad peas ja hing sees. Ketta purunemine siiski pea alati tingitud sellest et kuskil ime asendis lõigates ketta kinni poob. Olgu või otse tehasest pärit ketas siis ikka lendab ribadeks, eriti veel kui juba varem veidi küljed kulunud.
See artikli juures olev pilt on otse kümnesse - täpselt selliste nurklihvijatega, kus on eemaldatud ketta kaitse ja ka lisaks käepide õnnetused juhtuvadki. Kuigi siin on tegu lamellkettaga ja suht ohutu keevise lihvimisega. Lõike-ja lihvkettad ei muutu koheselt tapjaketasteks, kui "kasuta ennem" on möödunud vaid ikka töövõtted, mida nende ketastega tehakse. Valitakse vale paksusega ketas, lõigatakse ja lihvitakse sama kettaga, ei peeta kinni pööretset, lõigatakse liiga paksusi materjale, nurklihvija asetatakse tööpinnale töötavana, ketast ei kontrollita ennem tööle hakkamist jne-jne!
Mul endal ka kümneid kettaid ribadeks lennanud, tavaliselt juhtub see siis kui hakkad kettaga metalli koorima ehk kulutad ketta külgedelt õhukeseks ja see õhuke ketas satub vastu teravat serva. Teine variant miks ketas ribadeks lendab on siis, kui lõigata pikka lõikust ja metall hakkab lõigatud koha pealt ennast kokku suruma. Selle vältimiseks tuleb lõigatud ava hoida nii lai, et ketas selles vabalt liiguks. Sellega aga kulub jälle ketas külgedelt, mis võib põhjustada ketta purunemist, sellise pika lõikuse peal tuleb aeg ajalt uus ketas sisse panna, et mitte õhukese kettaga lõigata.
Unustasin lisada, ilma katteta lõikamisel on ka veel teine paha asi, nimelt nn lõikeprodukt, lendab otse mootori vendikasse,sealt otse harjadesse ja "tulemus" ei lase ennast kaua oodata.
Nendel ketastel peab peal olema "expiry date". See ei ole parim enne, vaid kõlblik kuni. Seega juriidiliste jamade vältimiseks töökeskkonnas ei ole mõistlik neid pärast kuupäeva enam kasutada.
Katte eemaldamine on muidugi tõsisem viga.
Eestlane on sulane, ostab aegunud tooteid ja siis süüdistab töömeest. Ega siis niisama ei panda ketastele kuupäeva peale. See vaik millest kettad tehakse, kaotab ajaga oma elastsuse ja murdub ära. Aga eestis keegi ei hooli oma tervisest ja siis müüakse kõik maha mis lattu on jäänud.
Tööõnnetusi ei ole rohkem, neid on umbes sama palju, lihtsalt nendest teatatakse rohkem. Tööandjale on üsna ebameeldiv ja kulukas, kui tema ettevõttes juhtub ametlik tööõnnetus. Pigem eelnevalt vaikiti need maha. Kas tegu on töötaja teadmatuses, ei oska öelda aga kindlasti soovitaks töötajal teada anda. Tulevikus on dokumendid olemas, kui on tekkinud kutsehaigus ja töötaja võib saada hüvitisi.
Pildil oleva põhjal võiks arvata,et tegemist on trammiteel relsside keevitamisjälgede lihvimisega.Seega peaks tegu olema riigi ettevõttega.Nüüd,kas on tööandja jätnud midagi tegemata või rikub töötaja omal algatusel jämedalt ohutustehnika eeskirju
Mis on artikli juures oleval pildil valesti. Kas sellel pildil võib olla tegemist aegunud lihvkettaga seda ei tea. Millegipärast on lõikuril puudu kaitsekatte ja käepide. Selline kasutamine viib varem või hiljem õnnetuseni. Ühelgi juhul ei ole õigustust kaitsekatte eemaldamiseks.
ja kui mõni tuleb seletama et kui kaitse peal ei saa kõiki töid teha ja segab siis järelikult on vale aparaat selle tööjaoks ja kui 125mm vähe siis kasutad suuremat aparaati, väga lihtne. Autodel on turvavööd ja kindlasti on inimesi kelle meelest on see ebavajalik ja pole "mugav" aga kui õnnetus on siis miks kõik ei torma esindusi süüdistama mõtle kui ebaturvaline auto ikka on, aru ma ei saa
Palun toimetajad kirjutage ka juurde ka info ja väga oluline info mis puudu on siin " Töö tegemiseks kasutas ta relakat, millelt oli eemaldatud kaitse."
On see ketas parim enne möödas või mitte ka uued kettad lähevad katki ega see kuupäev miski imeasi pole ja kui kuupäev kukub siis päevapealt ketas hapu ja juba pudeneb. Kauplusi on hea kottimas käia et vaata mis teevad ja kas nüüd vastutuse ka võtavad. Käigu siis objektidel ja töökodades ka kasvõi antud juhtumi puhul et miks ei ole seadmetel kaitsevarustust peal, ilmselt oleks tööinspektsioonil käed jalad töö täis kui laatsareti näevad
Eks igaüks arvab oskavat? Oskamatust väljendab ka aegunud ketastega töötamine aga aegunud ketas iseenesest kinni ei kiilu. Üldjuhul kiiluvad lõikekettad kergema kinnitamata materjali lõikamisel või raskemate puhul ka selle valele toetuspunktile asetamisel. Materjal vajub allapoole looka. Esmajoones peavad tööriistad siiski ettenähtud kaitsetega varustatud olema. Õnnega ei tasu mängida.
KOMMENTAARID (43)