Tarbija peab teadma, et e-poe puhul on tagastusõigus 14 päeva, kuid tavapoes seda pole. Foto: Bruce Mars / Pexels
Nipid
3. jaanuar 2020, 05:59

Lugeja küsib: miks annavad kauplused tagastatud kauba eest kinkekaardi ja mitte raha? (5)

Paljud poed ei anna tagastatava kauba vastu raha, vaid kinkekaardi või  samas väärtuses kaupa. Millisel juhul on kliendil õigus saada kauba eest raha tagasi? Vastab Anne-Mai Helemäe Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametist.

Vastates küsimusele väga üldises plaanis, saab kauba asendamine teistsuguse toote, kinkekaartide või kauplusepoolse krediidi andmisega selle lepingutingimustele mittevastavuse korral toimuda vaid poolte kokkuleppel. Tarbija ei pea sellega leppima ning võib nõuda raha tagastamist.

Kui vaadelda teemat võlaõigusseaduse järgi, siis ilmneb, et kui kaubal on mingi puudus, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist. Müüja võib parandamise asemel asendada asja lepingutingimustele vastava asjaga ning ta ei ole kohustatud kohe raha tagastama. Kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub, siis on tarbijal õigus lepingust taganeda ja see tähendab raha tagasi küsimist.

Tavapood ei pea kaupa tagasi võtmaTarbija peab teadma, et e-poe puhul on tagastusõigus 14 päeva, kuid tavapoes seda pole. Seda põhjusel, et inimene saab tavapoest ostes tootega tutvuda, seda katsuda ja selga proovida. Seega kui tarbija on ostnud tavapoest toote ning soovib tagastada täiesti korras asja, siis sõltuvad tagastamistingimused poe poliitikast, kuid seaduse järgi ei pea ta üldse toodet tagasi võtma. Tarbijal on õigus küsida raha tagasi ainult juhul, kui ostetud tootel on puudused, seda ei saa parandada ega asendada.