Nipid

Erik Orgu 10 nippi, kuidas detsember tervislikult üle elada 

Erik Orgu, personaaltreener ja toitumisnõustaja, 1. detsember 2019 15:21
Alusta hommikut tervisliku hommikusöögiga ja planeeri ka järgnevad toidukorrad tervislikud.Foto: Taylor Kiser / Unsplash
Detsembris on su tervislike valikute tee täis karisid ja komistuskive. Samas annab pühadekuu ka võimaluse upitada oma enesehinnangut, sest pole midagi paremat väljakutsest, millega hakkama saad.

Pane paika plaan
Ehk tead ütlust, et kui ebaõnnestud ettevalmistumisel, siis valmistad ennast ette ebaõnnestumiseks. Tahan sulle sellega öelda, et kui sul on plaanis jõulukuul
kaalus mitte juurde võtta, olla aktiivsem või vähem stressata, on sul vaja kindlat plaani. Nüüd, kus sa seda tead, võta korraks aeg maha ja tee endaga kokkulepped, mis aitavad sul jõuluaja samas kaalus mööda saata.

Julge öelda „ei“!
Kui sul on plaan paigas ja oled pühendunud, on sinu ülesanne sellest kinni pidada! Vahel võib plaanist kinnipidamine tähendada kellelegi või millelegi „ei“ ütlemist. Kui sinu eesmärk on tervislikult toituda või enne keskööd magama minna, pole see teiste asi. Ütle „ei“ viisakalt ja lugupidavalt, et teiste tundeid mitte solvata, aga lausu seda kindlameelse hääle ja hoiakuga, et ei läheks mangumiseks ja veenmiseks, mis võib lõppeda sinu libastumisega.

Vähemalt kaks tervislikku toidukorda päevas
Mis sa arvad, miks sa tunned ennast pärast jõulutoitude söömist raskelt, miks magusaisu kimbutab ja kaal tõuseb? Vastus: traditsioonilised jõuluroad on kahjuks küllaltki ebatervislikud. Ma ei ütle, et sa neid süüa ei tohi, aga vähemalt kaks toidukorda peaks iga päev olema tervislikud. Siis ei tee sa endale kahju.

Söö tervislik hommikusöök
Kui peaksin soovitama, milline toidukord kindlasti tervislikuna hoida, oleks vastus: hommikusöök! Sellepärast, et tervisliku hommikusöögiga annad sa
endale parima võimaluse järgmiseks tervislikuks toidukorraks ja terveks päevaks. Pärast tervisliku hommikusöögi söömist on sul hea energiatase, magusaisu seljatatud ja kõht kenasti täis.

Samal teemal

24.11.2019
Fitlap.ee toitumisnõustaja soovitab: nende nippide abil väldid ülesöömist!
14.09.2019
Erik Orgu 10 nõuannet, et pimedal ajal oleks rohkem energiat
24.08.2019
MEHED VORMI | Erik Orgu 10 nõuannet, kuidas olla terve, tugev ja mehelik!
29.07.2019
ERIK ORGU NIPID: kuidas trenniga õigesti algust teha