Kas teadsid, et 20% ülemaailmsest veereostusest tuleneb tekstiili värvimisest ja töötlemisest?Foto: freestocks-photos / Pixabay
Nipid
5. veebruar 2020, 18:07

3 veenvat põhjust, miks osta rõivaid teise ringi poest või ostu-müügiplatvormilt (2)

Elame ajal, mil moetrendid vahelduvad väga kiiresti ning surve nendega sammu pidada ja pidevalt oma riidekappi täiendada on suur. Lisaks sellele, et rahakotis tekib pidevalt tühjus ning riidekapis alatasa ruumipuudus, on taolisel harjumusel veel kolmaski varjukülg. Moetööstus on tegemas suuri ja kiireid samme tõusmaks kõige saastavamaks tööstusharuks maailmas.

Näiteks 2015. aastal paiskas tekstiilitööstus keskkonda 1,2 miljardit tonni süsihappegaasi, mis on rohkem kui rahvusvaheline lennu- ja meretransport kokku. Kahjuks on selles tööstuses keskkonda koormavaid aspekte veel palju.

Kas teadsid, et ...
... eestlased kasutavad aastas ligikaudu 15 000 tonni uusi rõivaid ja kodutekstiile?
... ühe puuvillase pluusi valmistamiseks kulub vähemalt 2 700 liitrit vett, mida on sama palju kui keskmine inimene kulutab ligi kolme aasta jooksul?
... 20% ülemaailmsest veereostusest tuleneb tekstiili värvimisest ja töötlemisest?
... igal aastal kulub riiete valmistamisele 98 miljonit tonni toorainet (nafta sünteetiliste kangaste tootmiseks, väetised puuvilla kasvatamiseks, kemikaalid kangaste värvimiseks jne)?
... oletuslikult on üle poole kiirmoetoodangust kasutuses alla aasta?

Igaühel on hääleõigus
Üheks suurimaks põhjuseks, miks moetööstus nii koormavaks on muutunud, saab pidada klientide nõudlust aina uute ja veelgi odavamate riiete järele ning nende ülilühikest kasutusaega. Seega on midagi uut soetades oluline meeles  pidada, et iga ost annab tootjale signaali seda eset juurde teha. Seetõttu saab igaüks eelkõige oma rahakotiga hääletada, kas, mida ja kui palju peaks või ei peaks mostööstus juurde tootma. 

Igaüks saab eelkõige oma rahakotiga hääletada, kas ja mida ja kui palju peaks või ei peaks mostööstus juurde tootma. Foto: congerdesign / Pixabay

Mine teisele ringile
Heaks alternatiiviks jaekaubandusele on teise ringi poed ja platvormid, kust leiab samuti palju kaasaegset ja isegi täiesti uut kaupa. Yaga.ee ostu-müügiplatvormi esindaja sõnul jõuavad inimeste impulssostud või vales suuruses tellitud kaup tihtipeale vaid loetud päevade möödudes pärast selle soetamist koos hinnasiltidega taas nende veebipoodi müüki, mistõttu
on valikus olevad rõivad moodsad ja korralikud. Valides kellegi poolt juba soetatud tooted kaupluses oleva asemel säästad raha ning jääb ära järjekordne signaal tootjatele millegi uue tootmiseks, sest pikendad juba soetatud asja eluiga.

Moetarbimisest tingitud jalajälje vähendamiseks on Yaga ostu-müügiplatvorm ja RiiSaikel Elustiilipood algatanud #reveebruar liikumise, mis kutsub kõiki üles sel kuul oma tavapoe ostud teise ringi valikutega asendama.

Kas saaksid sellega hakkama? Huvi korral vaata lähemalt siit.