Foto: Priit Simson / Ekspress Meedia
Nipid
12. märts 2020, 15:56

Toidukuller: kui riik kehtestab karantiini, katkestame toidu kojuveo

Seoses maailmas leviva uue koroonaviirusega on inimestes palju küsimusi tekitanud ka toidu kojutellimise ohutus. Küsisime tuntud toidukullerteenuse Wolti Baltikumi tegevdirektorilt Liis Ristalilt, milliseid ettevaatusabinõusid nemad on rakendanud, et nii kullerite kui klientide tervist kaitsta.

„Meie meeskond Soome peakontoris ja inimesed kõigis kahekümnes riigis, kus Wolt oma teenust pakub, jälgivad olukorda ning järgivad kõiki Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) ja kohalike institutsioonide soovitusi,“ kinnitab Ristal Nipiraamatule ja lisab, et võimalikuks viiruse laiemaks levikuks on ettevõte valmis. „Hoiame pingsalt WHO-lt tuleval infol silma peal. Muuhulgas on Wolti kontori töötajatel ära jäetud kõik tööreisid riskipiirkondadesse,“ lisab Ristal.

„Kõikidele Wolti kullerpartneritele oleme edasi andnud WHO soovitused, kuidas kaitsta nii end kui ka teisi enda ümber,“ sõnab Ristal, et kõige olulisem on hoida käed alati puhtad, võimalusel pesta neid tihti ja korralikult ning kasutada desinfitseerivaid vahendeid.

Et Maailma Terviseorganisatsioon tervetel inimestel kaitsemaski kanda ei soovita, ei pea kullerid seda oma tööülesannete täitmisel tegema. „Oluline on köhimisel-aevastamisel katta nina ja suu ühekordse salvrätikuga või pöörata pea varrukasse.“ Lisaks toob Ristal välja, et väga oluline on regulaarselt ka kullerikotti puhastada.  

Toidupakk ukse taha

Wolt andis neljapäeva õhtul teada, et nad on oma äppi lisanud kontaktivaba kojuveo võimaluse ehk toit jäetakse sissepääsu või ukse ette. Palun uuendage enda äppi, et uuendus muutuks kättesaadavaks. Kui uuendus on aktiivne, leiad selle enne ostu kinnitamist kojuveo detailide juurest. Ka restoranid on saanud Woltilt juhised, kuidas jätta toit kullerile üles korjamiseks nii, et vältida inimkontakti.

Ristali sõnul ei ole hetkel teada ühtegi juhtumit, kus kuller oleks kellelegi viiruse edasi andnud, kuna viirus kandub inimeselt inimesele lähikokkupuutel mitme minuti jooksul. „Kuigi meie kullerpartnerid ei puuduta kunagi toitu, veedavad restoranidest toitu võttes kohapeal enamasti paar minutit ning tellijale toitu üle andes mõned sekundid, soovitame tellijatel enne ja pärast tellimuse vastuvõtmist hoolikalt käsi pesta. Samuti oleme kõigile kullerpartneritele saatnud teate, et nad jääksid koju, kui neil on gripilaadsed sümptomid ning järgiksid kõiki WHO ja kohalike võimude korraldusi.“

Kui väga paljud inimesed jääksid viiruse levikut ennetava meetmena kodusesse karantiini ning toidu kojutellimine hüppeliselt suureneks, jääks kullerteenuse hind seejuures samaks. „Kuna kullerite tasu sõltub läbitud vahemaa pikkusest ning meil puudub nii-öelda tipptunnitasu, ei muutuks kliendi jaoks kojuveo tasus midagi.“ 

Kui peaks aga juhtuma, et Eestis vallandub epideemia ja võimud kehtestaksid riikliku karantiini, on ettevõte valmis selleks ajaks oma teenuse pakkumise ka katkestama. „Järgiksime edaspidi kõiki soovitusi, mida tervisespetsialistid ja -võimud meile annaksid.“

Küsisime samal teemal kommentaare ka Bolt Foodist, kuid kuue päevaga ei õnnestunud vastust saada.